Regulamin
REGULAMIN SKLEPU InBEAUTY SHOP
Zawarcie
umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym może nastąpić na dwa
sposoby.
Kupujący ma prawo przed złożeniem
zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym
również zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje, te powinny być
prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego (InBEAUTY SHOP, ul. Dyrekcyjna 2 40-012 Katowice)
W przypadku zrezygnowania
przez Kupującego z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych
negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa.
REGULAMIN
§1
Definicje
1. Adres pocztowy - imię
i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku
miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub
lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i
numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
2.
Adres reklamacyjny:
InBEAUTY SHOP
ul. Dyrekcyjna 2
40-012 Katowice
3.
Dane kontaktowe:
InBEAUTY SHOP
ul. Dyrekcyjna 2
40-013 Katowice
e-mail: shop@inbeautyshop.pl
telefon: +48 793 567 688
5. Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w cenniku dostaw.
6. Dowód
zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z
Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi
zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
7. Karta
produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca
informacje o pojedynczym produkcie.
8.
Klient – pełnoletnia
osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a
posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu
związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
9. Kodeks cywilny – ustawa
kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
10.
Kodeks dobrych praktyk –
zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o
których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom
rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
11.
Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu
niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
12.
Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie
produktów na podstawie wyborów Kupującego.
13.
Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient.
14.
Miejsce wydania rzeczy – adres
pocztowy lub punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.
15.
Moment wydania rzeczy – moment, w
którym Kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia
obejmie rzecz w posiadanie.
16.
Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot
umowy i dostawę wymieniona pod adresem sprawdzonysklep.pl/platnosc
17.
Prawo konsumenckie – ustawa o prawach
konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
18. Produkt – minimalna i
niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia,
a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy
określeniu jego ceny (cena/jednostka).
19. Przedmiot
umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
20. Przedmiot
świadczenia – przedmiot umowy.
21.
Punkt odbioru –
miejsce wydania rzeczy nie będące adresem pocztowym, wymienione w zestawieniu
udostępnionym przez Sprzedającego w sklepie.
22. Rzecz – rzecz ruchoma
mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
23. Sklep
–
serwis internetowy dostępny pod adresem inhair.eu, za
pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
24.
Sprzedający:
GOLD MANOR
ul. Dyrekcyjna 2
40-012 Katowice
NIP: 6442326055, REGON: 276840482
zarejestrowany
i widoczny w ewidencji CEIDG pod adresem:
https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg/ceidg.public.ui/Se...
KONTO BANKOWE: 22 1050 1214 1000 0090 7597 3686
25. System –
zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania,
zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie
danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju
sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
26.
Termin realizacji –
podana na karcie produktu liczba godzin lub dni roboczych. W przypadku braku produktu w magazynie termin realizacji do 30 dni roboczych.
27. Umowa – umowa
zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o
prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i
umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 roku w przypadku Kupujących.
28.
Wada – zarówno wada
fizyczna, jak i wada prawna.
29.
Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, a w szczególności jeśli rzecz:
a.
nie ma ona właściwości, które rzecz tego
rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z
okoliczności lub przeznaczenia;
b.
nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający
zapewnił Konsumenta,
c.
nie nadaje się do celu, o którym Konsument
poinformował Sprzedającego przy zawarciu umowy, a Sprzedający nie
zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
d.
została Konsumentowi wydana
w stanie niezupełnym;
e.
w razie nieprawidłowego jej zamontowania i
uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedającego
lub osobę trzecią, za którą Sprzedający ponosi odpowiedzialność, albo
przez Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej
od Sprzedającego;
f.
nie ma ona właściwości, o której zapewniał producent
lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie
swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy
sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego
przedstawia się jako producent, chyba że Sprzedający zapewnień tych nie
znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na
decyzję Konsumenta o zawarciu umowy, albo gdy ich treść została
sprostowana przed zawarciem umowy.
30. Wada prawna – sytuacja,
kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona
prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub
rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
31.
Zamówienie –
oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające
jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy; rodzaj
płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a
zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
§2
Warunki ogólne
1. Umowa
zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
2. Miejsce
wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
3.
Sprzedający jest
zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne od wad.
4.
Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego
wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest
w cenniku dostaw.
5. Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111
Kodeksu cywilnego, czyli termin
oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli
początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia
się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
6. Potwierdzenie,
udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy
w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:
a.
potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na
wskazany adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma, informacji o prawie
odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf, wzoru formularza
odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do samodzielnego pobrania regulaminu
i wzorca odstąpienia od umowy;
b.
dołączenia do zrealizowanego zamówienia,
wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu
zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego
regulaminu, wzoru formularza odstąpienia od umowy.
7.
Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych
przez osoby trzecie dla produktów znajdujących się w sklepie.
8.
Sprzedający nie
pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków
porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w wysokości
wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz
określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
9.
Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu z systemu
poprawność działania sklepu w następujących przeglądarkach: IE wersja
7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome
wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i
FLASH, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie
oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i
funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome,
Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu
uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu inbeautyshop.pl, należy je
wszystkie wyłączyć.
10. Kupujący może
skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu
ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący
powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta.
Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który ma
obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem
osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu,
poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.
11. Sprzedający stosuje się do kodeksu
dobrych praktyk.
§3 Zawarcie umowy
i realizacja
1.
Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
2.
W celu złożenia zamówienia Kupujący
powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być
wielokrotnie powtarzana:
a.
dodanie do koszyka produktu;
b.
wybór rodzaju dostawy;
c.
wybór rodzaju płatności;
d.
wybór miejsca wydania rzeczy;
e.
złożenie w sklepie zamówienia poprzez
użycie przycisku „Zamawiam i płacę”.
3.
Zawarcie umowy z Konsumentem następuje
z chwilą złożenia zamówienia.
4.
Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego
za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówienia płatnego przelewem lub
za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta
na koncie Sprzedającego, co powinno nastąpić w terminie 30 dni od
złożenia zamówienia, chyba że Konsument nie był w stanie spełnić
świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym Sprzedającego.
5.
Zawarcie umowy z Klientem następuje z
chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym
informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia.
6.
Realizacja zamówienia Klienta płatnego
za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia
płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po
zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego.
7.
Realizacja zamówienia Klienta może być
uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia
lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia
lub zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za pobraniem
(płatnego przy odbiorze).
8.
Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie
określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych z
wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów.
Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.
9.
Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z wybranym
przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego
rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu
miejsca wydania rzeczy, wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w §2 pkt 6b.
§4 Prawo do
odstąpienia od umowy
1.
Konsumentowi,
przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego
prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i
bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa
konsumenckiego.
2.
Termin odstąpienia od umowy zawartej na
odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania
terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Produkty na zamówienie specjalne nie podlegają zwrotom ani wymianie.
4.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument
może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa
konsumenckiego, na formularzu dostępnym pod adresem inhair.eu/zwrot lub w innej
formie zgodnej z Prawem konsumenckim.
5.
Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na
e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w
złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
6.
W przypadku odstąpienia od umowy, umowa
jest uważana za niezawartą.
7.
Konsument ma
obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później
niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie rzeczy przed jego upływem.
8. Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
10.
Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem
umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
11. Sprzedający
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a
jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie
zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa
konsumenckiego.
12. Sprzedający
dokonuje
zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego
użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny
sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
13. Sprzedający
może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu
jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
14. Konsumentowi
zgodnie
z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia
od umowy:
a.
w której cena lub wynagrodzenie zależy od
wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje
kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
b.
w której przedmiotem świadczenia jest
rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub
służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
c.
w której przedmiotem świadczenia jest
rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do
użycia;
d.
w której przedmiotem świadczenia jest
rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania
nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e.
w której przedmiotem świadczenia są
rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f.
w której przedmiotem świadczenia są
nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
g.
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się
za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia
od umowy;
h.
o dostarczanie dzienników, periodyków lub
czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§5 Rękojmia
1. Sprzedający
na
podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza
odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych
(rękojmia).
2. Sprzedający ponosi
odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu
cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
- W przypadku umowy z Konsumentem
jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu
wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia
niebezpieczeństwa na Konsumenta.
- Konsument jeżeli
rzecz sprzedana ma wadę, może:
a. złożyć
oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
b. złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
chyba że Sprzedający niezwłocznie i
bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na
wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub
naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił
zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie
przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
- Konsument,
może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać
usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w
sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego,
przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy
wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się
pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób
zaspokojenia.
- Konsument
nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Konsument jeżeli
rzecz sprzedana ma wadę, może również:
a. żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad;
b. żądać
usunięcia wady.
- Sprzedający
jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w
rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Sprzedający
może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli
doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez
kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem
doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa
została zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedającego
demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad
lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym
kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego
zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości
ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego,
Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i
niebezpieczeństwo Sprzedającego.
- Konsument,
który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego
dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze
względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy
przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument
obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym
rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego
Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i
niebezpieczeństwo Sprzedającego.
- Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający,
za wyjątkiem sytuacji opisanej w §5 pkt 10.
- Sprzedający
obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany
rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
- Sprzedający w
terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
a. oświadczenia
o żądaniu obniżenia ceny;
b. oświadczenia
o odstąpieniu od umowy;
c. żądania
wymiany rzeczy na wolną od wad;
d. żądania
usunięcia wady.
W
przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
- Sprzedający odpowiada
z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem
dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu
wydania rzeczy Konsumentowi.
- Roszczenie Konsumenta o usunięcie
wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z
upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż
przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi,
a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
- W przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego
lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie
dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający
odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed
upływem tego terminu.
- W terminach określonych w §5 pkt 15-17
Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo
obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument
żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do
złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny
rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy
lub usunięcia wady.
- W razie dochodzenia przed sądem albo
sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania
innych uprawnień, przysługujących Konsumentowi z tego tytułu, ulega
zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio
stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania
innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi,
zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed
mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
- Do wykonywania uprawnień z tytułu
rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje się §5 pkt
15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument
dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział się
o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w
którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
- Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument
złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może
on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie
wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za
które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności
może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu,
przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim
zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu
od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o
obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
- Upływ żadnego terminu do stwierdzenia
wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający
wadę podstępnie zataił.
- Sprzedający
o ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz
Konsumenta wykona je bez zbędnej zwłoki, nie później niż terminie
przewidzianym w prawie.
§6
Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
1. Administratorem
baz danych osobowych przekazywanych przez Konsumentów sklepu jest
Sprzedający.
2. Sprzedający zobowiązuje
się do ochrony danych osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych
z dnia 29 sierpnia 1997 roku oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku. Kupujący podając przy
składaniu zamówienia swoje dane osobowe Sprzedającemu wyraża zgodę na
ich przetwarzanie przez Sprzedającego w celu realizacji złożonego
zamówienia. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu,
poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
3. Szczegółowe
zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych
w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce
prywatności, która znajduje się pod adresem: inbeautyshop.pl/polityka-prywatnosci
§7
Postanowienia końcowe
1. Żadne z
postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego.
Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku
niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający
deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce
zakwestionowanego przepisu regulaminu.
2. O zmianach
regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący będą powiadomieni
drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail).
Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w życie
nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania
regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
3. Aktualna wersja
regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce regulamin (inbeautyshop.pl/regulamin). W trakcie
realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Kupującego
obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia.
Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Konsument uzna go za mniej korzystny od
aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako
obowiązującego.
4. W
sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie
obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi
taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed
Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem
polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej lub na drodze
równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego
rozwiązywania sporów wskazanych przez Konsumenta. W ostateczności sprawę
rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.
Wersja 12.5 (Katowice, 12.01.2015r.)